![]() |
||||||
DOMŮ | VOZIDLA | Z AKCÍ | DÍLNA | KE STAŽENÍ | INFO | ODKAZY |
ČLÁNKY       ve výrobě       palety       zrcátka       křoví       prefa       elektronika | ||||||
návěsové nápravy SAFChtěl sem maketové nápravy na návěs, ale přitom tomu nedát moc času a peněz. Tak jsem udělal jednu předlohu, ta se zaformovala, a už stačí odlitky jen oříznout a provrtat. Držáky jsou vyrobené z alfer profilů a měchy originál Carson, takže to vychází i cenově dostupné. Když už je forma hotová, tak proč to nenabídnout i ostatním modelářům, že? Jedná se o odlitek z resinu, který postačuje na běžně zatěžované plachtové a platové návěsy, u těžkých sklopek zřejmě nevydží vyšší zatížení. Cena jednoho odlitku je 90,-Kč, pokud má někdo zájem tak pište na e-mail. Diskuze na tamiyafóru k nápravám je zde V současnosti je skladem 0 ksPředloha: ![]() ![]() Odlitek: ![]() ![]() Testovací kus namontovaný na návěsu: ![]() ![]() ![]() Statická zatěžovací zkouška Abych zjistil, jak jsou na tom odlitky náprav s pevností, bylo potřeba je bez slitování přimontovat na mučidla a vytáhnou to z nich ![]() Video ze zatěžování se moc nepovedlo, protože kvůli technickým problémům se mi nepodařilo udržet stejnou kvalitu a rychlost záznamu během zkoušek, ale snad aspoň pro názornost že nekecám to postačí: Na obrázcích níže je vidět jak dopadla náprava po testu: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Testovací návěsZkouška v "laboratoři" je sice dobrá věc, ale přeci jenom podmínky, které nastanou při reálném provozu se na jednom těle nápravy simulují docela těžko. Tak jsem postavil testovací návěs, který zastupuje předpokládané použití náprav - a to klasické třínápravové návěsy. Rozměry jsem vzal z návěsu Krone SPD 27 v provedení s bočnicemi, kam se dá naložit víc než do nějakého friga. Konstrukce je rámová z profilů Alfer, aby bylo při provozu vidět na nápravy, pokud návěs vydrží testovací provoz, tak možná dostane podlahu a bočnice a půjde do provozu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
YTONGZdící tvarovky YTONG jsou vyrobené ze směsi sádry a perlitu, která se zaleje do formy a po zatvrdnutí se vyjmou tvárnice. Obal je vytvořený ze žluté potahovací fólie používané leteckými modeláři, na který se po smrštění a zažehlení rohů přilepí samolepka s popisky. ![]() ![]() ![]() |
||||||
paleta cementuVyrobit paletu cementu není jednoduché, protože je tvořena z 56 samostatných pytlů, které se musí nejdřív natisknout na hnědý papír, potom každý samostatně vystřihnout, slepit, naplnit, udusat, zalepit a poskládat na paletu. ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
banánová krabiceOproti tomu krabice banánů je mnohem jednodušší, protože se dělá z připravených aršíků, které řeže Honza Nečas na laseru, takže každou krabici stačí jen oddělit, slepit a položit na paletu. Potisk je dělaný podle originálu který dodali Otýpkovi, takže je docela detailní a věrný. ![]() |
||||||
projekt GINAFZáměrem je postavit polomaketu závodního kamionu, se který by se dalo účastnit RCTR (www.rctr.estranky.cz), bohužel poslední rok stavba docela vázne ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
paletový regálRegál na palety inspirovaný skutečnými konstrukcemi při zachování jednoduchosti výroby a funkčnosti. Moje původní verze byla navržena jako šroubovaná/pájená z hliníkových profilů, což při výrobě vyžaduje určitou zručnost a vybavení na pájení, a přitom výsledek nemusí být uspokující. ![]() ![]() ![]() ![]() Proto jsem konstukci upravil pro jednodušší výrobu - tady jsou fotky regálů, které putovaly do Týna nad Vltavou. Oproti původní verzi jsou jinak vyřešené zadní zarážky a zavětrování a tak je k výrobě potřeba jen pilka, pilníky, vrtačka a M2 závitník. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Výrobní dokumentace volně k dispozici tady: regal.pdf | ||||||
© Michal Boček 2014 |