DOMŮ | VOZIDLA | Z AKCÍ | DÍLNA | KE STAŽENÍ | INFO | ODKAZY |
Volvo FH 12
     
MB 1838 S1
     
|
||||||
MB Sprinter 4x4 valník SUSPodvozek pro dodávku jsem použil z minimonstra LEO-X od firmy HYPE. Důvodem byla hotová přední hnaná náprava a taky nápravy o průměru 37mm, které vyjdou do kol 52mm. Podvozek má oříznutou zadní část, přišroubovaný rám a zadní nápravu připevněnou na listové pera. Přední část včetně pružení a řízení je původní. S odstupem času bych asi zvolil jiné řešení, a to hnanou jen zadní nápravu, ale funkční sklápění korby - to momentálně není možní protože se pod ní skrývá baterie. Karoserie a korba pochází z hračky Bruder, jen je přestříkaná a korba má motorické sklápění bočnic. Energii zajišťuje klasický šestičlánek, regulátor je DSYS, osvětlení pětikanálovým spínačem od BELu, brzdovky, couvačky, IR 4 pro připojení vozíku a zvukový modul Neuhaus s originálním zesilovačem, což je dost nepohodlné, protože musí být v kabině druhá baterie pro dosažení napětí 9,6V potřebných pro zesilovač. Originální zesilovač se mě podařilo nahradit postaveným zesilovačem, který je jednak menší, ale hlavně mu stačí 7,2V , takže není potřeba tahat druhou baterku v kabině. Obvod sem na radu Zdeňka Ondráčka postavil s výkonným prvkem TDA1010A od GME, který výkonem plně dostačuje pro použitý reproduktor VISATON FRWS 5/8. Zapojení je podle schématu v datasheetu, na výstup je přidaný potenciometr jako dělič napětí pro ovládání hlasitosti, na vstup sem přidal kondenzátor 1uF a oba dva kanály zvukáče jsou připojené na něj přes odpory 10k. Funguje to parádně, ani není potřeba chladič, jen by to chtělo potenciometr na regulování hlasitosti vyměnit za logaritmický, protože teď je tam obyčejný a je to hodně citlivé na nastavování. Taky se nedá "nacvaknout" na zvukáč jako originál, ale to by se dalo vyřešit upravením plošného spoje. Sprinter dlouhou dobu stál na poličce a nějak nebyl čas na údržbu, takže sem ho prodal Michalovi který z něj plánuje udělat sklopku.Až to bude hotové tak sem určitě dám jeho úpravy a postřehy. |
||||||
© Michal Boček 2011 |