DOMŮ VOZIDLA Z AKCÍ DÍLNA KE STAŽENÍ INFO ODKAZY
ČLÁNKY       ve výrobě       palety       zrcátka       křoví       prefa       elektronika

návěsové nápravy SAF


Chtěl sem maketové nápravy na návěs, ale přitom tomu nedát moc času a peněz. Tak jsem udělal jednu předlohu, ta se zaformovala, a už stačí odlitky jen oříznout a provrtat. Držáky jsou vyrobené z alfer profilů a měchy originál Carson, takže to vychází i cenově dostupné. Když už je forma hotová, tak proč to nenabídnout i ostatním modelářům, že? Jedná se o odlitek z resinu, který postačuje na běžně zatěžované plachtové a platové návěsy, u těžkých sklopek zřejmě nevydží vyšší zatížení.
Cena jednoho odlitku je 90,-Kč, pokud má někdo zájem tak pište na e-mail. Diskuze na tamiyafóru k nápravám je zde
V současnosti je skladem

0 ks


Předloha:

Odlitek:

Testovací kus namontovaný na návěsu:

Statická zatěžovací zkouška
Abych zjistil, jak jsou na tom odlitky náprav s pevností, bylo potřeba je bez slitování přimontovat na mučidla a vytáhnou to z nich - obrazně řečeno, ve skutečnosti sem je přišrouboval k profilu rámu a zatěžoval při současném sledování a zaznamenávání průběhu na kameru. Jelikož jsem ani nepředpokládal, že by mohli vydržet takovou váhu, tak zatížení proběhlo třikrát. Při prvním pokusu jsem plnil plastový kýbl vodou, při hmotnosti kolem 3,5 Kg si pryžový měch dosedl na doraz, ale náprava držela až do úplného naplnění (10 Kg). Nezbývalo než vodu vypustit, přidat nějaké železo (cca 8kg) a pokus opakovat. Náprava opět vydržela, tak sem přidal kousek kolejnice o váze 23kg, potom to železo, náprava sice držela, ale už se začalo vychylovat uchycení měchu. Během přilévání vody vychylování pokračovalo, to už náprava nevydržela a praskla v oslabeném místě, kde je vybrání pro tlumič. Po odtížení a zvážení celkové zátěže vyšla hodnota 36,5 kg, což je víc než třikrát tolik kolik jsem odhadoval. V praxi se ale takové nosnosti určitě nedosáhne, protože při jízdě po nerovném povrchu bude zatížení dynamické a také budou při zatáčení působit na nápravu dost velké vodorovné a krutové síly.
Video ze zatěžování se moc nepovedlo, protože kvůli technickým
problémům se mi nepodařilo udržet stejnou kvalitu a rychlost záznamu během zkoušek, ale snad aspoň pro názornost že nekecám to postačí:

Na obrázcích níže je vidět jak dopadla náprava po testu:


Testovací návěs


Zkouška v "laboratoři" je sice dobrá věc, ale přeci jenom podmínky, které nastanou při reálném provozu se na jednom těle nápravy simulují docela těžko. Tak jsem postavil testovací návěs, který zastupuje předpokládané použití náprav - a to klasické třínápravové návěsy. Rozměry jsem vzal z návěsu Krone SPD 27 v provedení s bočnicemi, kam se dá naložit víc než do nějakého friga. Konstrukce je rámová z profilů Alfer, aby bylo při provozu vidět na nápravy, pokud návěs vydrží testovací provoz, tak možná dostane podlahu a bočnice a půjde do provozu.




YTONG


Zdící tvarovky YTONG jsou vyrobené ze směsi sádry a perlitu, která se zaleje do formy a po zatvrdnutí se vyjmou tvárnice. Obal je vytvořený
ze žluté potahovací fólie používané leteckými modeláři, na který se po smrštění a zažehlení rohů přilepí samolepka s popisky.



paleta cementu


Vyrobit paletu cementu není jednoduché, protože je tvořena z 56 samostatných pytlů, které se musí nejdřív natisknout na hnědý papír,
potom každý samostatně vystřihnout, slepit, naplnit, udusat, zalepit a poskládat na paletu.



banánová krabice


Oproti tomu krabice banánů je mnohem jednodušší, protože se dělá z připravených aršíků, které řeže Honza Nečas na laseru, takže každou krabici stačí jen oddělit, slepit a položit na paletu. Potisk je dělaný podle originálu který dodali Otýpkovi, takže je docela detailní a věrný.



projekt GINAF


Záměrem je postavit polomaketu závodního kamionu, se který by se dalo účastnit RCTR (www.rctr.estranky.cz), bohužel poslední rok stavba docela vázne



paletový regál


Regál na palety inspirovaný skutečnými konstrukcemi při zachování jednoduchosti výroby a funkčnosti. Moje původní verze byla navržena jako šroubovaná/pájená z hliníkových profilů, což při výrobě vyžaduje určitou zručnost a vybavení na pájení, a přitom výsledek nemusí být uspokující.

Proto jsem konstukci upravil pro jednodušší výrobu - tady jsou fotky regálů, které putovaly do Týna nad Vltavou. Oproti původní verzi jsou jinak vyřešené zadní zarážky a zavětrování a tak je k výrobě potřeba jen pilka, pilníky, vrtačka a M2 závitník.


Výrobní dokumentace volně k dispozici tady:
regal.pdf

© Michal Boček 2014